מדריך מקיף לקידום אתרים אורגני ב-2024 – איך לקדם את האתר שלך ב-200%
ברוכים הבאים למדריך האולטימטיבי לקידום אתרים אורגני! אם אתם רוצים ללמוד איך לשפר דרמטית את הדירוגים והתנועה האורגנית של האתר שלכם, הגעתם למקום הנכון. במדריך הזה, נצלול לעומק לתוך כל הטכניקות, האסטרטגיות והתובנות שיעזרו לכם לדחוף את האתר שלכם לצמרת תוצאות החיפוש.
בין אם אתם מתחילים מוחלטים ב-SEO או שיש לכם כבר קצת ניסיון, המדריך הזה יתן לכם את התוכנית צעד-אחר-צעד לקידום אורגני מוצלח. אז בואו נתחיל!
פרק 1: הבסיס – מה זה SEO ולמה זה חשוב?
SEO, או Search Engine Optimization, הוא התהליך של אופטימיזציה של אתר האינטרנט שלכם כדי לשפר את הנראות שלו במנועי חיפוש כמו גוגל. המטרה היא להביא את האתר שלכם לעמוד הראשון ולמיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות (הלא ממומנות) עבור מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם.
למה זה כל כך חשוב? כי מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות מביאים יותר תנועה מותאמת ורלוונטית לאתר שלכם. וככל שהאתר שלכם מקבל יותר תנועה ממוקדת, כך יש יותר פוטנציאל ללידים, מכירות והמרות.
הנה כמה סטטיסטיקות מרשימות שמדגישות את העוצמה של SEO:
93% מהחוויות המקוונות מתחילות במנוע חיפוש
75% מהמשתמשים אף פעם לא ממשיכים מעבר לדף הראשון של תוצאות החיפוש
תנועה אורגנית מהווה 53% מכלל התנועה לאתרים ממוצעים
קידום אורגני מביא פי 8.5 יותר לידים מאשר עמודי נחיתה ממומנים
בואו נהיה כנים – אם האתר שלכם לא מופיע במיקומים הראשונים של גוגל, אתם מפסידים תנועה, לקוחות פוטנציאליים וכנראה גם כסף רב. אבל אל דאגה, אנחנו פה כדי לעזור לשנות את זה.
פרק 2: איך עובדים מנועי חיפוש? הקשר בין קידום אתרים בגוגל ל-SEO
כדי להצליח ב-SEO, אנחנו צריכים קודם כל להבין איך גוגל עובד. אז בגדול, ככה זה הולך:
זחילה (Crawling): רובוטים של גוגל הנקראים "ספיידרים" או "בוטים" מסתובבים באינטרנט באופן שיטתי, עוברים מקישור לקישור ומגלים דפי אינטרנט חדשים ומעודכנים.
אינדוקס (Indexing): כשהבוטים מוצאים דף, הם מנתחים את התוכן שלו, את הקישורים שלו, ואת כל המטא-דאטה ומוסיפים אותו לאינדקס הענק של גוגל, מעין תוכן עניינים של כל דפי האינטרנט.
דירוג (Ranking): כשמשתמש מזין שאילתת חיפוש, גוגל סורק את האינדקס שלה ומספקת את התוצאות הכי רלוונטיות ואיכותיות. הדירוג נקבע לפי עד כ-200 גורמים או "אותות" שגוגל מסתכלת עליהם.
תפקיד ה-SEO שלנו הוא לייעל את 3 השלבים האלו – לוודא שגוגל יכולה למצוא בקלות את הדפים שלנו, שהם מאונדקסים כראוי, ושהם דורגים בצמרת עבור מילות המפתח הרלוונטיות.
זה אולי נשמע מסובך, אבל אל תדאגו. בהמשך המדריך נחלק את התהליך לכל מרכיביו.
פרק 3: מחקר מילות מפתח – מציאת המונחים הנכונים לקידום האורגני
לב ליבו של כל מאמץ SEO הוא מחקר מילות מפתח. אתם רוצים להבין בדיוק באילו מונחים קהל היעד שלכם משתמש כשהם מחפשים בגוגל מוצרים, שירותים או תוכן שקשורים לעסק שלכם.
המטרה היא למצוא את המילים והביטויים שיש להם:
רלוונטיות גבוהה לאתר ולעסק שלכם
נפח חיפושים משמעותי (כלומר, אנשים רבים מחפשים אותם)
רמת תחרות סבירה (כלומר, אתרים אחרים לא מקדמים אותם בצורה חזקה מדי)
הנה כמה כלים חזקים שיעזרו לכם במחקר:
Google Keyword Planner: הכלי של גוגל עצמה, נותן נתוני נפח חיפושים ורמיזות לביטויים קשורים.
ahrefs ו-SEMrush: כלים עוצמתיים שנותנים נתונים על תחרות המילה ועל מילים שמקודמות ע"י המתחרים שלכם.
מציע החיפושים של גוגל: פשוט תקלידו מילת מפתח בשורת החיפוש וגוגל תציע השלמות ונושאים קשורים.
נניח שאתם מקדמים אתר של סטודיו לפילאטיס. דרך המחקר, מצאתם שאנשים מחפשים ביטויים כמו:
"שיעורי פילאטיס"
"פילאטיס לגב תחתון"
"פילאטיס לנשים בהריון"
"סטודיו פילאטיס בתל אביב"
עכשיו יש לנו בסיס מצוין להתחיל לבנות את אסטרטגיית התוכן שלנו.
פרק 4: אופטימיזציה On-Page – עיצוב הדפים שלכם לגוגל
On-Page SEO זה כל מה שקורה בגבולות האתר והדפים שלכם עצמם. זה תהליך של שיפור התוכן, הכותרות, התגיות והמבנה הטכני של הדפים שלכם כדי להפוך אותם לידידותיים יותר למנועי חיפוש וממוקדים יותר במילות המפתח היעד.
הנה רשימת הפעולות העיקריות שתרצו לבצע בכל דף:
התאמת הכותרות (Title Tags)
תגית הכותרת האלמנט החשוב ביותר בדף. הכניסו בה את מילת המפתח העיקרית, קדימה ככל שניתן. השתדלו לשמור את אורך הכותרת מתחת ל-60 תווים.
לדוגמה:
<title>שיעורי פילאטיס לנשים בהריון | סטודיו פילאטיס תל אביב</title>
אופטימיזציה של כותרות (Headings)
כותרות ה-H1, H2 וכו' מאותתות לגוגל על ההיררכיה והמבנה של התוכן בדף. השתמשו בהן בצורה הגיונית ואל תשכחו לשבץ בהן את המילים החשובות. בכל דף צריכה להיות כותרת H1 אחת ויחידה.
התאמת תיאור הדף (Meta Description)
תגית התיאור לא משפיעה ישירות על הדירוג, אבל היא כן מופיעה בתוצאות החיפוש ויכולה להשפיע על שיעורי הקליקים. כתבו תיאור קצר וקומפקטי (עד 160 תווים) שמכיל את מילת המפתח ומעורר עניין לקרוא עוד.
אופטימיזציה של כתובות (URLs)
השתמשו בכתובות URL תיאוריות וקצרות שכוללות את מילת המפתח. הפרידו מילים עם מקפים.
למשל:
https://pilates-studio.com/pregnancy-pilates-classes
הטמעה של מילות מפתח בתוכן
שלבו את מילות המפתח בתוכן הדף בצורה טבעית. אם אפשר, נסו להכניס אותן מוקדם בפסקה הראשונה. אבל אל תגזימו! אל תשתמשו במילה יותר מ-2-3 פעמים בדף. הדגש צריך להיות על יצירת תוכן איכותי ומועיל, לא על דחיסת מילות מפתח.
אופטימיזציה של תמונות
תנו לכל תמונה טקסט ALT תיאורי שמכיל את מילת המפתח. זה עוזר לגוגל להבין מה בתמונה. בנוסף, אל תשכחו לכווץ ולדחוס את קבצי התמונה לפני העלאה לשיפור מהירות טעינת הדף.
שימוש בתגיות מובנות (Schema Markup)
סכמה היא קוד מיוחד שעוזר לגוגל להבין טוב יותר את התוכן בדפים שלכם, ולהציג אותו באופן עשיר יותר בתוצאות החיפוש. יש תגיות סכמה לכל מיני סוגי תוכן – מאמרים, מוצרים, אירועים ועוד. השתמשו בהן כשרלוונטי.
זה היה הבסיס של אופטימיזציה On-Page. בואו נתקדם ל-Off-Page SEO.
פרק 5: אופטימיזציה Off-Page – בניית קישורים ומוניטין
Off-Page SEO הוא כל מה שקורה מחוץ לאתר שלכם ומשפיע על האופן שבו גוגל והאינטרנט תופסים את האתר שלכם. זה בעיקר קשור לקישורים ולבניית מוניטין.
בניית קישורים נכנסים (Backlinks)
קישורים מאתרים אחרים לדפים שלכם (נקראים גם "קישורים נכנסים" או "בקלינקים") הם אחד מהפקטורים העיקריים שמניעים דירוג אורגני. מבחינת גוגל, כל קישור כזה נחשב כמו "הצבעה" או "המלצה" לאיכות התוכן שלכם. וככל שמאתרים רלוונטיים ובעלי סמכות יותר מקשרים אליכם, ההשפעה החיובית על הדירוג שלכם תהיה גדולה יותר.
אז איך משיגים קישורים איכותיים כאלה? יש כמה שיטות:
תוכן מעולה שמשיג קישורים טבעיים: פרסמו בבלוג שלכם מאמרים, מדריכים ומשאבים כל כך טובים ומועילים שאנשים פשוט ירצו לקשר אליהם מרצונם.
פוסטים אורחים וקידום תוכן: כתבו מאמרי אורח עם קישורי חזרה לאתר שלכם ופרסמו אותם באתרים רלוונטיים בתעשייה שלכם.
שיתופי פעולה, הפניות ומקורות: צרו קשרים עם אתרים וארגונים משלימים בתעשייה שלכם.
בקשו מהם להתראיין, להפנות אליכם או לציין אתכם כמקור.
תיקון קישורים שבורים: מצאו באתרים רלוונטיים קישורים לדפים שכבר לא קיימים. צרו קשר עם בעלי האתרים והציעו את התוכן שלכם כתחליף.
השתתפות בפורומים ורשתות חברתיות: השתתפו בדיונים מקצועיים רלוונטיים וכתבו תגובות מועילות עם קישור לאתר שלכם כשרלוונטי.
הימנעו מטכניקות בניית קישורים שנחשבות ספאמיות ומניפולטיביות כמו רכישת קישורים, חוות קישורים אוטומטיות, קישורים מאתרי סאטליט וכד'. גוגל יכולה לזהות אותן ולהעניש את האתר שלכם.
בניית סמכות ומוניטין
מלבד בניית קישורים, בנו את הנוכחות הכוללת והסמכות של המותג שלכם ברחבי הרשת. השתמשו במדיה חברתית, בניית פרופילים, מיתוג עקבי, ביקורות חיוביות, פרסים והוכחות חברתיות כדי לחזק את המוניטין המקוון שלכם.
פרק 6: אופטימיזציה טכנית – סידור הבית מאחורי הקלעים
יש כמה אספקטים טכניים חשובים של האתר שלכם שצריכים להיות מסודרים כדי להשיג ביצועי SEO מיטביים. אומנם רובם לא גלויים למשתמשים הקצה, אבל הם משפיעים מאוד על האופן שבו מנועי חיפוש מזחלים, מאנדקסים ומדרגים את האתר שלכם.
מהירות ונגישות
מהירות טעינת האתר שלכם היא גורם קריטי הן עבור משתמשים והן עבור SEO. גוגל אוהבת אתרים שנטענים מהר ונותנים חוויית משתמש חלקה בכל המכשירים. השתמשו בכלים כמו Google PageSpeed Insights או GTmetrix כדי לזהות ולפתור בעיות מהירות.
בנוסף, הקפידו על נגישות לכולם, כולל משתמשים עם מוגבלויות. דאגו שהאתר תואם את הנחיות ה-WCAG והשתמשו בתוויות ARIA כשנדרש.
קוד נקי וסמנטי
מנועי חיפוש מעדיפים קוד HTML וסמנטי ומובנה היטב. השתמשו בתגיות ובמבנה HTML לפי הייעוד המקורי שלהן. הפרידו עיצוב מתוכן ע"י שימוש ב-CSS. הקפידו על סגירת תגיות, קוד תקין, פרקטיקות קידוד סטנדרטיות וידידותיות למנועי חיפוש.
אתר מותאם למובייל
עם עליית שימוש במובייל, האתר שלכם חייב להציג ולתפקד היטב במגוון מסכים ומכשירים. השתמשו בעיצוב רספונסיבי שמתאים עצמו בצורה חלקה למסכים שונים. הימנעו מתוכן שלא עובד במובייל כמו פלאש, והימנעו מאלמנטים שמשבשים את החוויה כמו פופאפים או קישורי טלפון לא מתאימים.
ניווט ומבנה אתר אינטואיטיבי
בנו את האתר שלכם באופן הגיוני ונוח לניווט הן עבור משתמשים והן עבור רובוטי החיפוש. השתמשו בהיררכיית קטגוריות ברורה, בתפריטים עם מבנה טוב ובתגיות עוגן תיאוריות בקישורים פנימיים.
אבטחת האתר
הגנו על האתר שלכם מפני איומי אבטחת מידע וסייבר. השתמשו בפרוטוקול HTTPS המאובטח עם אישור SSL. הגדירו רשימות שליטה בגישה במסד הנתונים והגנו מפני פרצות אבטחה ידועות. גוגל מעדיפה אתרים מאובטחים ויכולה להזהיר משתמשים מפני אתרים עם בעיות אבטחה.
פרק 7: אנליטיקה, מדידה ומעקב אחר ביצועים
כדי להוכיח את ההצלחה של מאמצי ה-SEO שלכם ולדעת איפה לשפר, אתם צריכים לעקוב אחרי הנתונים והמדדים הנכונים. הנה כמה מהכלים והמדדים העיקריים שכדאי להשתמש בהם:
Google Analytics
זוהי מערכת חינמית ועוצמתית של גוגל לניתוח נתוני תנועה ושימוש באתר. היא מראה לכם מאיפה מגיעים המשתמשים, כמה זמן הם נשארים, אילו דפים הם צופים ועוד. הנתונים האלה חשובים להבנת האפקטיביות של מאמצי ה-SEO שלכם.
מדדים חשובים במיוחד בקידום אתרים בגוגל:
תנועה אורגנית: כמות וחלק התנועה שמגיעה מחיפוש טבעי לאורך זמן. ציפייה לעלייה בזמן שה-SEO שלכם עובד.
דירוג דפים: אילו דפים מושכים הכי הרבה תנועה וקישורים נכנסים.
זמן שהייה וקפיצה חזרה: עד כמה המשתמשים מעורבים ומוצאים את התוכן שלכם רלוונטי.
Google Search Console
זהו כלי אבחון ודיווח המותאם ל-SEO. הוא מספק תובנות לגבי הביצועים שלכם בחיפושים אורגניים, כולל דירוג ממוצע, CTR, שגיאות הזחילה, בעיות אבטחה, קישורים נכנסים ועוד.
ביצועים לפי שאילתת חיפוש: מראה עבור אילו מילות מפתח האתר שלכם מדורג ומספק חשיפות, קליקים, CTR ועמדה ממוצעת עבור כל אחת.
פרופיל קישורים: מראה מאיפה מגיעים קישורי החזרה שלכם ואת טקסט העוגן שלהם.
בעיות זחילה: מצביע על תקלות טכניות שמגבילות את גוגל ומספקת הנחיות לתיקון.
כלים של Ahrefs ו-SEMrush
כלים אלה מספקים נתונים על דירוגי מילות מפתח, נפחי חיפוש, רמת תחרות, נתונים מהמתחרים ועוד. הם יקרים יותר מכלי גוגל אבל יכולים להיות מועילים מאוד להשוואת הביצועים שלכם מול אתרים אחרים וניתוח הנתונים לאורך זמן.
שימוש מתמיד בכלים ומדדים אלה יעזור לכם לייעל את תהליך הקידום, לזהות הזדמנויות ולתקן בעיות בזמן. הקפידו לבדוק את הנתונים באופן סדיר כדי להישאר עדכניים ולשפר כל הזמן.
פרק 8: טרנדים וטקטיקות מתקדמות בקידום אתרים לשנת 2024 ואילך
עולם הקידום האורגני משתנה כל הזמן, עם טרנדים חדשים ועדכוני אלגוריתם מצד גוגל. הנה כמה טרנדים וטקטיקות משפיעים במיוחד שיהיו אקטואליות בשנים הקרובות:
התאמה לחיפוש קולי ו-Mobile-first
עם צמיחת הסמארטפונים ועוזרים קוליים כמו Google Assistant ו-Siri, חיפוש קולי הולך ותופס תאוצה. מקדמי אתרים צריכים להתאים את האתרים והתוכן שלהם לחיפוש קולי, באמצעות שימוש בביטויים טבעיים יותר, מענה ישיר על שאלות, אופטימיזציה למהירות טעינה במובייל ועוד.
גוגל גם עברה לאינדוקס ראשון-למובייל שבו גרסת המובייל של האתר היא העיקרית לסריקה ודירוג. אז ודאו שכל האתר שלכם ונסיון המשתמש מותאמים באמת למובייל.
איכות תוכן וכוונת משתמש
גוגל נעשית טובה יותר ויותר בזיהוי והבנת הכוונה האמיתית והצורך מאחורי שאילתות של המשתמשים. אז זה כבר לא רק לגבי התאמת מילות מפתח בכוח, אלא לגבי יצירת תוכן מקיף, עשיר ומשביע רצון שעונה באמת על הכוונה מאחורי חיפושים.
השקיעו בהבנה מלאה של נישת הנושא, קהל היעד והשאלות/בעיות שתוכן שלכם אמור לפתור. כתבו ברמה של מומחיות, סמכות ואמינות בנושא שלכם. בללו סוגי תוכן איכותיים כמו מחקר מקורי, תוכן ויזואלי מדויק ונתונים ממשיים כדי לתמוך בטיעונים שלכם.
E-E-A-T ואותות מומחיות
אחד העדכונים האחרונים של גוגל התמקד בהעדפת תכנים שמפגינים עומק, מומחיות, סמכותיות ואמינות בתחום שלהם. זה נקרא E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). החברה אפילו הרחיבה לאחרונה את זה ל-E-E-A-T, שמוסיף experience או ניסיון ישיר בנושא.
השתמשו ביוצרי תוכן מוסמכים וידועים בתחום, כללו פרופילי מחבר מפורטים שמראים את הכישורים והניסיון הרלוונטי שלהם. שלבו הוכחות חברתיות, ציטוטים מומחים ותוכן גולשים כדי להראות שהתוכן והמותג שלכם נתפסים כמקור מהימן ומכובד בנישה שלכם.
קידום ברשתות חברתיות ובניית קהילה
רשתות חברתיות הן ערוץ חשוב למשיכת תנועה, מעורבות קהל וקישורים חזרה. מנועי חיפוש לוקחים בחשבון אותות מרשתות חברתיות כשהם בונים הבנה לגבי סמכות המותג שלכם.
בנו נוכחות חזקה בערוצים הרלוונטיים לקהל שלכם (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו'). היו אקטיביים, שתפו תכנים מעוררי עניין, צרו בסיס עוקבים נאמן. עודדו אינטראקציה כמו שיתופים, תגובות ושאלות מהקהילה. קשרו מהרשתות החברתיות חזרה לאתר שלכם.
קידום לרשימות פתרונות
כשמשתמשים מחפשים פתרונות לשאלות או בעיות נפוצות, תוצאות החיפוש העליונות מראות לרוב לא רק פריטים בודדים, אלא רשימות של פתרונות מומלצים. אז שקל
ו ליצור תוכן מקיף בסגנון "10 הדרכים הטובות ביותר ל…" או "המדריך המלא ל…". עם קצת מזל, גוגל תבחר בתשובה ממך להציג בתוצאות המהירות למעלה.
ביטויים ארוכי זנב וספציפיים
במקום להתחרות על מילות מפתח בודדות פופולריות, כדאי להתמקד בביטויי ארוכי זנב ספציפיים יותר שמתארים את התוכן שלכם במדויק. ביטויים אלה בדרך כלל קלים יותר לדירוג והמשתמשים שמחפשים אותם הם יותר ממוקדי כוונה ונוטים יותר להמיר.
לדוגמה, במקום לנסות לדרג ל"קורס יוגה", כדאי להתמקד ב"קורס יוגה לנשים בהריון בתל אביב".
קישורים רלוונטיים ומגוונים
בעוד שקישורים חזרה עדיין מאוד חשובים, גוגל מתייחסת גם לרלוונטיות וגיוון שלהם. במקום לקבל הרבה קישורים פשוטים מאותו מקור או בדיוק עם אותו טקסט עוגן, כדאי לקבל תמהיל מגוון של קישורים ממקורות שונים, בהקשרים שונים, עם טקסט עוגן טבעי ומגוון.
בנוסף, גוגל מדגישה את חשיבות הקישורים הצולבים בין האתרים של עצמכם אם יש לכם יותר מאחד. כלומר, אם יש לכם גם בלוג, פרופילים ברשתות חברתיות, פרופילי גוגל לעסק וכד', דאגו ליצור בין כולם רשת קישורים הדדית רלוונטית.
פרק 9: טעויות נפוצות שאסור לעשות
לבסוף, בואו נעבור על כמה טעויות נפוצות בקידום אתרים אורגני שאתם צריכים ממש להימנע מהן:
תוכן באיכות נמוכה או מועתק
אל תנסו למלא את האתר שלכם בתוכן דליל, מועתק, לא מועיל או שנוצר אוטומטית רק למטרת קידום. זה לא עובד ורק יפגע בדירוג שלכם. התמקדו תמיד באיכות, ערך מוסף וייחודיות.
קניית קישורים או ספאם של קישורים
אל תרכשו קישורים או תשתתפו בתוכניות קישורים אוטומטיות. זה נחשב לשיטה של כובע שחור שמנוגדת להנחיות של גוגל. המאמץ לבנות קישורים צריך להיות אורגני, איטי וממוקד איכות.
החבאת טקסט או דף קידום
אל תחביאו טקסט בעזרת הסוואתו ברקע או דחיסתו למיקרוסקופי. אל תיצרו דפי נחיתה נפרדים אופטימיזציה בכוח רק עבור מנועי חיפוש. זה נחשב להטעיית משתמש ויכול להיענש.
מילות מפתח מוגזמות
אל תדחסו את האתר עד להקצנה במילות מפתח חוזרות ונשנות (ידוע כ"הצפת מילות מפתח"). זה נראה לא טבעי הן בעיני משתמשים והן בעיני מנועי חיפוש. השתמשו במילות מפתח ובווריאציות שלהן בצורה אורגנית.
התעלמות מטכני
דברים כמו זחילה איטית, דפים שבורים, גרסת מובייל לא מספיק טובה, חוסר אבטחה – כל אלה יכולים לגרום לגוגל לדרג אתכם נמוך יותר. התייחסו לצד הטכני ותקנו בעיות באופן קבוע.
ציפייה לתוצאות מידיות
זכרו, קידום אורגני הוא מרתון, לא ספרינט. לוקח זמן לבנות דירוג, מוניטין וסמכות. אל תתייאשו אם אתם לא רואים תוצאות תוך חודש. תתמידו בפעולות הנכונות והתוצאות יבואו בסופו של דבר.
לסיכום, SEO הוא תהליך מתמשך של אופטימיזציה שכולל מגוון רחב של פעולות On-Site, Off-Site וטכניות. זוהי דרך עוצמתית לשפר את הנראות האורגנית שלכם, להביא תנועה רלוונטית ולבנות מוניטין דיגיטלי חזק.
אם תשקיעו זמן בהבנת העקרונות הבסיסיים, תבצעו בעקביות את הפעולות המומלצות, תבנו תוכן איכותי בהתמדה ותתעדכנו כל הזמן בטרנדים ובדרישות של מנועי החיפוש – הצלחה משמעותית ב-SEO בהחלט בהישג ידכם. לא נשארה לכם שום סיבה לא להתחיל כבר עכשיו!
זכרו – זה לא תמיד יהיה קל ולפעמים התהליך ייראה מייאש. אבל עם התמדה, סבלנות ועבודה קשה – השמיים הם הגבול. בסופו של דבר, ההשקעה שלכם ב-SEO תחזיר לעצמה בגדול במונחים של חשיפה, תנועה, לידים, מכירות ומודעות מותג.
אז קדימה, צאו לדרך וכבשו את המקומות הראשונים בגוגל! נתראה בצמרת 🙂
P.S.
אם בכל זאת המדריך הזה לא הספיק לכם כדי להפוך למקדמי על בכוחות עצמכם, אל תתביישו לפנות לעזרה מקצועית. צוות SEO ונהנים ישמח תמיד ללוות ולהדריך אתכם להצלחה. אל תהססו ליצור קשר!
בהצלחה,
צוות SEO ונהנים.